Over het jaar 2023

klik hier voor het reisverslag van september 2023

10-03-2023
Het voorjaar is bijna begonnen. In deze tijd proberen we om pootaardappelen, uien en maïszaad naar Pacureni en Padureni te sturen. Omdat de opslag bijna vol is gaan we een vol transport die kant op sturen. Er staat een datum gepland om de vrachtauto te laden.

Donderdag 16 maart a.s. gaan we bij de familie Kloek aan de Hogeweg proberen om zoveel mogelijk goederen in die vrachtauto te laden. Behalve de grote spullen (meubilair ed) is bijna alles in dozen ingepakt. Rond de Kerstdagen 2022 zijn er problemen geweest met een transport bij de Roemeense grens. Volgens een “overijverige” grensbeambte vond bij controle van de lading ergens een paar (menselijke) haren en schoenen met vochtplekken. Dit waren volgens hem geen hulpgoederen maar AFVAL! Uiteindelijk is de vrachtauto toch doorgelaten en is de lading op de plek van bestemming gekomen. Wel zijn er dus 3 een paar veranderingen doorgevoerd bij het verpakken van goederen. Dat is dus o.a. Alles in dozen verpakken en dichtplakken! Niets verpakken in vuilniszakken! Er moet dus strenger gekeken worden bij het laden. Het kan bij ons nog wel op dezelfde manier ingeleverd worden. Voor het transport wordt alles geselecteerd op mannenkleding /vrouwenkleding , kinderkleding. Vervolgens komt het dan in dozen. Graag willen we u vragen om kleding, schoenen in ieder geval zo schoon mogelijk bij ons neer te zetten. Het zou zonde zijn als een transport staande gehouden zou worden en onverrichte zake naar Nederland teruggestuurd moet worden. Bent u in de gelegenheid om de 16e te komen helpen bij het laden, laat het me weten(Kor: tel. 06-23911906). Op maandag 20 maart gaat men op weg naar Roemenië. Mocht het zo zijn dat er flinke vorst voorspeld worden, dan kan het zijn dat het transport wordt uitgesteld, ivm de poters en uien die mee gaan.

Als alles gaat zoals we gepland hebben gaat er komend najaar nog een transport. Komend zomer komen er ongeveer 75 schoolmeubels vrij die naar de school van Padureni kunnen. Hier kunnen ze heel goed gebruikt worden. Nadeel van deze spullen is dat ze niet stapelbaar zijn. Dit vraagt enorm veel ruimte. Dit vraagt om enige aanpassing bij het laden maar dat gaan we zo goed mogelijk doen. Hebt u vragen naar aanleiding van wat hier boven vermeld is: neem contact op.

Namens de commissie,
Kor

zo 28 jul 2024 om 09:30

do 01 aug 2024 om 09:30

Kerkdienst Doopdienst

zo 04 aug 2024 om 09:30

zo 11 aug 2024 om 09:30

Informatie kerkdiensten

Ochtenddiensten van 1 juni tot 1 oktober om 9.30 uur en van 1 oktober tot 1 juni om 10.00 uur. Aanvang avonddiensten is 19:30 uur. De liturgie vindt u bij kerkdiensten onder 'meer details'.

Diensten zij hier en via kerkdienstgemist live te volgen of achteraf terug te kijken.

Website

Een bericht aanleveren of wijzigingen doorgeven? Stuur dan een mail naar de websitebeheerder.

Alvast bedankt!