‘Ik kan niet wachten!’

Toelichting Kerstproject 2022

De tijd van advent is een tijd van wachten. Het woord ‘advent’ betekent ‘komst’: we wachten op de komst van Jezus. We zien uit naar zijn geboorte en zijn komst als mens op aarde. Dat vieren we met Kerst. Traditiegetrouw wachten we er in deze tijd ook op dat Hij terugkomt uit de hemel.

Dit wachten zien we overal in de Bijbel terug. De mensen in de Bijbel wachten op de vervulling van Gods belofte, de belofte van zijn goede toekomst. Dit krijgt vorm in het wachten op een Messias en Verlosser. In het kerstverhaal wordt over Jezus verteld als de vervulling van deze belofte. Hij verbindt God en mensen, en laat ons al iets van Gods nieuwe wereld zien. Na zijn dood, opstanding en hemelvaart wachten we op zijn terugkomst en op het definitieve doorbreken van Gods goede nieuwe wereld.

Op de eerste zondag van advent lezen we over deze verwachting van Jezus’ terugkomst uit de hemel. Op de zondagen daarna ontdekken we hoe Maria, Jozef, Simeon en Hanna, en de wijze mannen elk op hun eigen manier wachten op de vervulling van Gods belofte. De kring wordt steeds groter. De wereld wacht. Wacht je mee?

zo 28 jul 2024 om 09:30

do 01 aug 2024 om 09:30

zo 04 aug 2024 om 09:30

zo 11 aug 2024 om 09:30

Informatie kerkdiensten

Ochtenddiensten van 1 juni tot 1 oktober om 9.30 uur en van 1 oktober tot 1 juni om 10.00 uur. Aanvang avonddiensten is 19:30 uur. De liturgie vindt u bij kerkdiensten onder 'meer details'.

Diensten zij hier en via kerkdienstgemist live te volgen of achteraf terug te kijken.

Website

Een bericht aanleveren of wijzigingen doorgeven? Stuur dan een mail naar de websitebeheerder.

Alvast bedankt!