Over het jaar 2015

Sinds 2012 zijn we aangeschoven bij onze zustergemeente van Kamperveen ( en Zuideinde) om ons in te zetten voor het dorp Pãcureni in Roemenië.
In 1998 was hun eerste kennismaking. Door het inzamelen van kleren, schoenen, huisraad proberen we de mensen daar te helpen.

Door het organiseren van acties wordt er op Kampereiland ook geld ingezameld.
Een klein lijstje met Kampereiland brede acties:
Oud ijzer inzamelen
Statiegeldflessen inzamelen
Fietstocht
Nacht zonder dak
Activiteiten tijdens het oogstfeest

Ook is er gezamenlijk met Kamperveen een rommelmarkt gehouden en is er een slagbaltoernooi gehouden. De beide laatst genoemde activiteiten waren ook goed voor een mooi bedrag. De laatste 2 jaar hebben we ook stoofperen verkocht. Helaas zal dat dit jaar niet het geval zijn. Het is een heel slecht perenjaar, er zitten nog een paar peren aan de boom. Volgend jaar misschien weer.

Afgelopen zomer is er een groep jongeren met begeleiders op “werkbezoek” geweest in Pãcureni. Een hele bijzondere reis om onze naasten te helpen.

Binnenkort gaan we weer om de tafel zitten om te kijken wat we de komend tijd gaan ondernemen en hoe dat ingezet kan worden in Roemenië. Hulp blijft daar noodzakelijk. Het project “ de Waterput” is afgesloten, we gaan proberen om een ander passend project op te pakken.

Wilt u/jij helpen om een mooie activiteit te organiseren of te helpen bij een missionaire dienst, neem gerust contact met ons op.

De Roemeniëcommissie bestaat op dit moment uit; Gerda, Hanneke, Brenda, Jetske, Marten en Kor.

Kerkdienst 27-4-2023 Koningsdag

zo 28 apr 2024 om 10:00

do 02 mei 2024 om 09:30

Kerkdienst 5 mei Bevrijdingsdag

zo 05 mei 2024 om 10:00

Kerkdienst Hemelvaartsdag

do 09 mei 2024 om 10:00

Informatie kerkdiensten

Ochtenddiensten van 1 juni tot 1 oktober om 9.30 uur en van 1 oktober tot 1 juni om 10.00 uur. Aanvang avonddiensten is 19:30 uur. De liturgie vindt u bij kerkdiensten onder 'meer details'.

Diensten zij hier en via kerkdienstgemist live te volgen of achteraf terug te kijken.

Website

Een bericht aanleveren of wijzigingen doorgeven? Stuur dan een mail naar de websitebeheerder.

Alvast bedankt!