Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2019 Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2019
We zijn op donderdag 5 sept met het vliegtuig vanuit Dortmund vertrokken naar Tirgu Mures. Dit jaar waren we met 3 personen: Wou & Ep en Emma, zuster van Wou. Zij hebben een goed lopende zaak in Tirgu Mures.

lees meer »

Bezoekverslag Roemenië van 15 t/m 22 augustus 2019 Bezoekverslag Roemenië van 15 t/m 22 augustus 2019
Ons vertrekpunt was de Veenhof op Kamperveen, verzamelen om 4.15 uur. Met afgeladen auto’s gingen we richting het vliegveld van Dortmund, al werden we bij het vertrek verrast door 2 politieauto’s die blijkbaar door buurtbewoners “gealarmeerd” waren. Op een vreemd tijdstip 10 “vreemde” mensen bij de Veenhof, wat zouden die van plan zijn? Wel alert van de bewoners.
Het inchecken op de luchthaven verliep voorspoedig. Niemand had het maximaal toegestane gewicht voor de koffers overschreden. Om ongeveer 9.15 opgestegen en rond 12.30 uur geland op het vliegveld nabij Tirgu Mures. Dominee Janos Biros stond ons al op te wachten. Eerst nog even onze bus afgehaald en we konden richting ons pension Tiptop. Na de eerste rotonde wisten we al dat het nog wel even zou duren voor we daar onze kamers konden betrekken. File! Er waren 3 nationale feestdagen in Roemenië. Bijna iedereen vrij en onderweg naar…..elders.
Gelukkig waren er meerdere wegen die naar Tiptop leiden. Daar aangekomen: kamers verdelen, koffers uitpakken, even iets verfrissen en dan rustig eten. Even aftasten wat er allemaal op het menu zou staan.
Vrijdagmorgen moesten we op tijd ontbijten want om 9.00 uur zouden we vertrekken richting Turda, alwaar we een oude zoutmijn zouden gaan bezoeken. Na bijna 2 uur rijden (over 80 km) was de zoutmijn in zicht. Tot onze schrik bleek het hier ontzettend druk, een gevolg van de nationale feestdagen. Er werd besloten om eerst een wandeling te maken in het prachtige natuurgebied in de omgeving van Turda en na de middag nogmaals te kijken bij de zoutmijn.
Het was een natuurgebied van 324 ha. Je liep door een kloof die ongeveer 2900 m lang was, de wanden waren 300 m hoog. Beneden zag je de vissen zwemmen in het water. Niet iedereen is even ver de kloof in geweest maar iedereen liet weten dat het geweldig was.
Na enkele uren zijn we nogmaals richting de zoutmijn gereden. Er stond nog een enorme rij voor de ingang te wachten waarop er besloten werd om terug te rijden naar het pension en daar rustig aan te doen.

Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2018 Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2018

Op donderdag 13 september zijn Aly en Henk Tromp en Ep en Wou Kragt per vliegtuig vanaf Dortmund vertrokken naar Roemenië. Eén dag eerder is de vrachtwagen met hulpgoederen vertrokken naar Pacureni.

Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2017 Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2017
Woensdag 6 september  zijn Ep en Wou Kragt en Henk en Aly Tromp naar Roemenië vertrokken. De dag ervoor waren de goederen al bij Peter van der Steege in de vrachtwagen geladen. Kleding die door veel vrouwen zorgvuldig waren nagekeken, opgevouwen en gesorteerd. Ook veel mannen waren bezig geweest andere goederen te sorteren. Al met al een truck tjok vol.

Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2016 Reisverslag hulpgoederen Roemenië 2016
Hierbij willen we  een kort verslag geven van het bezoek aan Pacureni  en het goederentransport.

Over het jaar 2015 Over het jaar 2015
Sinds 2012 zijn we aangeschoven bij onze zustergemeente van Kamperveen ( en Zuideinde) om ons in te zetten voor het dorp Pãcureni in Roemenië.
In 1998 was hun eerste kennismaking. Door het inzamelen van kleren, schoenen, huisraad proberen we de mensen daar te helpen.

Facebook Kampereiland Helpt Facebook Kampereiland Helpt
U kunt Kampereiland Helpt...!! ook volgen op facebook.